۲۵ منظره‌ از طبیعت خار‌ق‌العاده به انتخاب مجله نشنال جئوگرافیک

اجاره آپارتمان مبله در تهران - اجاره سوئیت در تهران - اجاره روزانه آپارتمان در تهران

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

۱- کوهستان بدوکوئنا، برزیل

 ممکن است بعضی‌ها این تصویر را با عکس‌های هوایی اشتباه بگیرند. منتهی این عکس از بالای یک گودال در کوهستان بدوکوئنا گرفته شده. یک کیمن پوزه‌پهن دارد از دریاچه‌ی توی گودال می‌گذرد. گودالی با محیط در حدود ۵۰۰ متر و عمق ۱۰۰ متر.

آب در پایین این گودال جمع شده و دریاچه‌ای کم‌عمق شکل داده. چند تمساح کیمن در محیط مرطوب کف گودال زندگی می‌کنند. البته کسی نمی‌داند چطور خودشان را به آنجا رسانده‌اند و چطور توانسته‌اند زنده بمانند.

کوهستان بدوکوئنا، برزیل

۲- مارین غربی، کالیفرنیا

 در این تصویر مه دریایی (این مه در نتیجه‌ی تماس یک توده‌ی هوا ی گرم روی دریا با جریان‌های سرد دریایی حاصل می‌شود) را می‌بینیم که رشته‌کوه  بولیناس فیرفکس در بخش وست مارین کالیفرنا را در یک عصر شهریوری پوشانده.

چنین وضعیت  هوایی‌ای در تابستان‌های این ناحیه طبیعی است. اگر با تکنیک نوردهی بالا از این منظره عکاسی شود، یک‌دفعه منظره‌‌ی ثبت شده در عکس، چیزی شبیه به پیست اسکی به نظر می‌رسد.

مارین غربی، کالیفرنیا

۳- پاتاگونیای مرکزی، آرژانتین

 در این تصویر دشتی رنگین‌کمانی در پاتاگونیای مرکزی را می‌بینیم.

 

پاتاگونیای مرکزی، آرژانتین

۴- پارک ملی یلواستون

 دو گاومیش آمریکایی وسط برف با هم رخ به رخ شده‌اند. این حیوانات که قبلاً در حال انقراض بوده‌اند، حالا خانه‌ای جدید یافته‌اند و باید برای بقا با زمستان‌های سرد یلواستون دست و پنجه نرم کنند. آن‌ها برای رسیدن به علوفه‌ی یخ زده دارند برف‌ها را کنار می‌زنند.

گاومیش‌های آمریکایی معمولاً با هم دسته‌جمعی سفر می‌کنند تا یکی برف‌ها را کنار بزند و بقیه دنبالش بیایند. این‌طور انرژی کم‌تری از دست می‌دهند. ظاهراً در این تصویر  گاومیش‌ها بر سر این که چه کسی را دنبال کنند با هم توافق ندارند.

۵- منطقه‌ی حفاظت شده‌ی ال روساریو، مکزیک

 بعضی جاها مثل منطقه‌ی حفاظت‌شده ال‌ روساریو در مکزیک باعث می‌شوند که شما در برابر طبیعت سر به تعظیم فرود بیاوری  و شکرگزار شوی که زنده‌ای و می‌توانی زیبایی‌های طبیعت را ببینی.

انگار وارد ماشین زمان شده باشی و کودک درونت را باز احساس می‌کنی. من چندین عکس از اینجا گرفتم ولی بعد به این نتیجه رسیدم که هیچ عکسی نمی‌تواند حق مطلب را ادا کند. باید تصویر را در قلبت حفظ کنی. دوربینم را روی زمین گذاشتم و نشستم و بی‌سروصدا خیره شدم.

پروانه‌های پادشاه از آبان تا فروردین در میچوآکان مکزیک جمع می‌شوند تا ماه‌های سرد زمستان را سر کنند.

منطقه‌ی حفاظت شده‌ی ال روساریو، مکزیک

۶- طبیعت آتن، یونان

 یک تصویر نمای نزدیک از آن چشم‌های زیبا.

آتن، یونان

۷- دریاچه‌ی آبراهام، پارک ملی بنف در ایالت آلبرتا

 اگر خطوط بین حباب‌های گاز متان را دنبال کنی به سمت کوهستان می‌رسند. همین موضوع در کنار اشکالی که با حباب‌ها ایجاد شده، عکاسی از این منظره را امکان‌پذیر کرده است. این‌طور منظره‌ی یخ‌ها با وضوح کامل ثبت شده است.

https://pinorest.com/tourism/wp-content/uploads/2019/05/7-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DA%86%D9%87%E2%80%8C%DB%8C-%D8%A2%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%87%D8%A7%D9%85%D8%8C-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%DA%A9-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%A8%D9%86%D9%81-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%84%D8%AA-%D8%A2%D9%84%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%A7.jpg

۸- سیاتل، واشنگتن

 این تصویر به وسیله‌ی یک پهباد ثبت شده است. پهبادی که بر فراز دشتی از گل‌های لاله در سیاتل واشنگتن پرواز می‌کرده است. رنگ‌های نارنجی، زرد و صورتی‌ای که در تصویر دیده می‌شود همگی شکوفه‌های لاله هستند و رنگ سبز گل‌هایی هستند که تازه دارند در می‌آیند.

کشاورزان گل‌ها را با چنان تبحری کاشده‌اند که لاله‌های همرنگ با همدیگر، به صورت همزمان با هم می‌شکفند. به همین خاطر دشت لاله‌ها شبیه به رنگین‌کمان می‌شود.

سیاتل، واشنگتن

 آفتاب‌پرست پارسون (با نام علمی Calumma parsonii) در بین آفتاب‌پرست‌ها از همه بزرگتر است. تقریباً هم‌اندازه با یک گربه‌ی کوچک. فقط دو زیررده از آفتاب‌پرست‌ها وجود دارد (با نام علمی Calumma parsonii cristifer) که از این آفتاب‌پرستی قدری بزرگترند و طولشان به نیم متر می‌رسد.

نوع مذکر این آفتاب‌پرست معمولاً یا سبز است یا فیروزه‌ای. بر روی سر نوع مذکر برآمدگی‌هایی نیز در می‌آید که تبدیل به شاخی بر روی بینی‌شان می‌شود. نوع مونث این آفتاب‌پرست قدری کوچک‌تر است و رنگ سبز، زرد یا قهوه‌ای دارد. گفتنی است که آفتاب‌پرست پارسون بومی ماداگاسکار هست و در جای دیگری پیدا نمی‌شود.

ماداگاسکار

 یک خرچنگ کوجک از شقایق‌های دریایی همزیستش محافظت می‌کند. این تصویر با تکنیک عکاسی ماکرو، موقع قواصی زیر دریا به صورت اسکوبا در جزایر راجه آمپات گرفته شده (توضیح مترجم: در غواصی اسکوبا، غواص با استفاده از مجموعه‌ای از وسایل که امکان تنفس در زیر آب را فراهم می‌آورد به تنفس در زیر آب و غواصی می‌پردازد).

جزایر راجه آمپات، اندونزی

۱۱ – قاره‌ی جنوبگان

 این تصویر از روی یک قایق بادی که در حال گشت‌زنی بوده، گرفته شده. این قایق متعلق به کشتی مرتفع شرکت «بارک اروپا» بوده. کشی‌ای که  در یک سفر دریایی سه‌هفته‌ای، از بین یک کوه یخ عبور می‌کرده و به سمت شبه‌جزیره‌ی جنوبگان می‌رفته.

قاره‌ی جنوبگان

۱۲- جزایر رویلیاخیخدو

موقع غواصی به صورت کاملاً اتفاقی در زمان درست در مکان درست بودیم تا شاهد رخدادی باشیم که زیبایی‌اش قابل وصف نیست. در حالی که ما مشغول تماشای گروهی از ماهیان بودیم که در جزایر رویلیاخیخدو صفوف‌شان باز و بسته می‌شد، من ناگهان متوجه لحظه‌ای شدم که فقط یک‌بار در عمر آدم نصیب می‌شود.

یک سفره‌ماهی دیو، بین دسته‌ی ماهی‌ها ظاهر شد. از سمت چپ وارد شد و به سمت مرکزشان حرکت کرد. وقتی وارد مرکز شد آرام آرام خودش را به شکل کره در آورد. باله‌های سفره‌ماهی از مرکز کره بلند شدند و من در همان لحظه شاتر دوربین را فشار دادم و دقیقاً از همان یک فریم عکس گرفتم.

قاره‌ی جنوبگان

 در سفر اخیرم به دریاچه‌ی کرکینی یونان، سعی کردم تا حدی که امکان داشت به گونه‌ی در خظر انقراض پلیکان پاخاکستری نزدیک بشوم. این پرنده‌ها، بزرگترین پلیکان روی زمین هستند و عکاسی ازشان فوق‌العاده است. مخصوصاً موقع زمستان که در فصول جفتگیری تغییر رنگ پیدا می‌کنند و رنگ‌های قرمز و نارنجی‌شان، به تصویر رنگ می‌بخشد.

دریاچه‌ی کرکینی، یونان

۱۴- دریاچه‌ی رتبا، سنگال

 دریاچه‌ی رتبا قبلاً محل خط پایان رالی مشهور پاریس داکار بود.

این دریاچه‌ در شبه‌جزیره‌ی کپ‌ورت سنگال واقع شده. این دریاچه در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی شهر پایتخت یعنی داکار، است. نام این دریاچه به رنگ صورتی و قرمز آب‌هایش اشاره دارد که به خاطر فعالیت‌های ریزجلبکی به نام دونالیلا سالینا پدید می‌آید.

آب‌های این دریاچه به غلظت بالای نمکش مشهور است که در بعضی مناطق به ۴۰ درصد می‌رسد.

دریاچه‌ی رتبا، سنگال

۱۵- بن لائم تانگ، کرابی تایلند

 در هنگام شب، اگر بخت یارتان باشد یکی از آن میگوها  که بر روی مرجان‌های شلاقی آمده‌اند، به چشمتان می‌خورد.

این موجود کوچک به سختی قابل دیدن بود. روی شاخک‌های مرجان قایم شده بود و خودش را استتار کرده بود.

بن لائم تانگ، کرابی تایلند

۱۶- غارهای وایپو، نیوزلند

 طبیعت فوق‌العاده است. در اعماق غارهای وایپو نوعی کرم شب‌تاب با نام علمی arachnocampa luminosa زندگی می‌کند. این نوع کرم شب‌تاب فقط در نیوزلند پیدا می‌شود.

این کرم شب‌تاب در سال اول زندگی‌اش، قبل از اینکه تبدیل به مگس بشوند، یک شیوه‌ی منجصر به فرد برای پیدا کردن غذا دارد. آن‌ها رشته‌هایی از بزاق‌ تولید می‌کنند که از سقف غار آویزان می‌شود و با درخشش زیبایش طعمه را جذب می‌کند.

به نظر چندش‌آور می‌رسد ولی تماشایش بسیار زیباست. چه از دور و چه از نزدیک. فقط طبیعت می‌تواند چنین تناقض زیبایی را خلق کند. این عکس با تکنیک نوردهی بالا گرفته شده است.

غارهای وایپو، نیوزلند

۱۷ – طبیعت ایسلند

 جزیره‌ی ایسلند از بالا غیرواقعی به نظر می‌رسد. یک کلونی از فک‌ها در ساحل رودخانه‌ی اولفوسا در جنوب ایسلند دیده می‌شود.

علت به وجود آمدن سایه‌روشن و این طیف رنگ‌های آبی به خاطر تفاوت در عمق گل و لای کف رودخانه است. رودخانه‌ای یخی که غنی از مواد معدنی است.

این تصویر هوایی از روی یک هواپیمای کوچک گرفته شده، یک هواپیمای سسنا ۱۷۲.

ایسلند

۱۸ – چیانگ مای، تایلند

 یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر من به تایلند، بازدید از پناهگاه فیل‌ها بود. برای چند روز مجبور بودم از شهر فاصله بگیرم و در کنار بومی‌ها بمانم.

این یکی از بهترین روش‌ها برای درک واقعی فرهنگ است. راهنمای محلی من «بنگ» من را به یک پیاده‌روی در جنگل برد.  در روستایی  اقامت کردیم که خودش در آنجا بزرگ شده بود. بعد من را به پناهگاه فیل‌ها برد و من با فیل‌ها ارتباط گرفتم و فهمیدم که  برای نجات این فیل‌ها چه کارهایی می‌کنند.

چیانگ مای، تایلند

۱۹ – مزارع تراسی‌شکل لانگ شنگ، چین

 در یکی از صبح‌های شهریور، درست قبل از فصل برداشت، به سمت لانگ شنگ پیاده‌روی می‌کردم. معروف به شالیزارهای برنجی که قرن‌های قبل توسط همین محلی‌ها ساخته شده‌اند. این مزارع به ستون فقرات اژدها معروف هستند.

به دنبال قاب‌بندی‌ای می‌گشتم که در خور نام ستون فقرات اژدها باشد. سخت بود که سوژه‌ای پیدا کنم که لنگر قاب‌بندی‌ام باشد. هیچ چیز جذابی به چشمم نمی‌خورد. یکدفعه یک چین‌خوردگی در مرز نور و سایه به چشمم خورد که من را به یاد استخوان‌های اژدها می‌انداخت.

۲۰ -پارک ملی یلواستون

 در زمستان سخت پارک ملی یلو استون یک گاومیش آمریکایی پشتش را بر زمین گذاشته. در ساعت‌های ابتدایی صبح که خورشید تازه در حال گرم کردن علفزار یخ‌زده است.

پارک ملی یلواستون

۲۱ -کیلاویا، هاوایی

 کیلاویا جوان‌ترین آتش‌فشان جزیره‌ی هاوایی است که در منتهی الیه جنوب شرقی واقع شده. از سال ۱۹۵۲ تا به حال ۳۴ بار فوران کرده. از سال ۱۹۸۳ فعالیت‌های آتش‌فشانی‌اش در کنار ناحیه‌ی گسل شرقی ادامه داشته.

 سال ۲۰۱۸ در آتش‌فشان کیلاویا، پدیده‌ی کاسه‌ی آتش‌فشانی و بزرگترین فوران دویست سال گذشته‌ی منطقه‌ی گسل شرقی، اتفاق افتاده بود.
 
کیلاویا، هاوایی

۲۲ -رشته کوه دولومیت ایتالیا

 رشته کوه دولومیت ایتالیا، از قله‌های کوهستانی تا منظره‌های کوهپایه‌ای تشکیل شده. در نمای نزدیک، شبیه تصویری از یک جهان دیگر به نظر می‌رسد.

۲۳- آبگیر آبی، هوکایدو. ژاپن

 در روزی که بعد از مدت‌ها برف باریده بود، یک لحظه‌ی خارق‌العاده در آبگیر آبی هوکایدو ژاپن.

آبگیر آبی، هوکایدو. ژاپن

۲۴ – آلپ فرانسه

 در هر غروبی، تاریخ خودش را تکرار می‌کند ولی باز هر غروب با غروب دیگر متفاوت است. نمی‌توانم  این احساسم را  توضیح بدهم. هر بار که تلاش می‌کنم توضیحش بدم، قلبم می‌ایستد. وقتی که خورشید ناپدید می‌شود و با ته‌ رنگش زیباترین رنگ‌ها را به قله‌ها می‌بخشد.

 آلپ فرانسه

۲۵- پارک ملی دث ولی

 مردی تنها در کنار تل‌ماسه‌های مسکوئیت در پارک ملی دث ولی، موقعی که طوفان شن برخواسته.

پارک ملی دث ولی




:: برچسب‌ها: سفر به آمریکا , سفر به ایتالیا , سفر به ایسلند , سفر به برزیل , سفر به تایلند , سفر به چین , سفر به ژاپن , سفر به فرانسه , سفر به نیوزلند , سفر به هاوایی , طبیعت گردی و پرنده نگری , غار کوهستان ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : عطایی
ت : دو شنبه 4 شهريور 1398
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی